رستوران

راه اندازی رستوران فرانسوی

راه اندازی رستوران فرانسوی

فرانسه در واقع بهشت خوراکی هاست. مردم آنجا عاشق غذا هستند و واقعا به آن توجه می کنند. شاید در روی کره زمین جاهای انگشت شماری باشد که تا این حد به غذای مردم و اینکه چگونه قرار است خورده شود اهمیت می دهند. آن دسته از افرادی که خوردن نان باگت داغ و تازه را با آن رویه طلائیش تجربه کرده اند یا کمی از هزاران پنیر فرانسوی را خورده اند و یا حتی غذایی به سادگی سوپ پیاز فرانسوی را چشیده باشند، می دانند که دنیای غذاهای فرانسوی چه دنیای خوشمزه ای است.

دیدن رستوران ها و خانه های فرانسویان، زمانیکه این غذاهای عالی آماده می شوند، بسیار جالب توجه است. کره مرغوب، سبزیجات و میوه های تازه فصل، بهترین روغن ها و سرکه ها برای تزئین سالاد، گوشت و پنیر های با کیفیت بالا، همه دور هم جمع هستند.

آشپزی فرانسوی نتیجه سالها تحول است و طی قرون گذشته در کاخ های سلطنتی ایجاد شده و پس از انقلاب فرانسه که مرز بین بسیاری از طبقات اجتماعی از میان رفت و مردم رفاه بیشتری بدست آوردند، گسترش بیشتری یافت.

در آشپزخانه های سنتی سلسله مراتب سفت و سختی برقرار بود و همچنین یک سیستم استاد و شاگردی وجود داشت که به کار خوب پاداش می داد. به همین مسائل، کشاورزان و تامین کنندگان محلی که به کیفیت محصولات خود افتخار می کنند و همچنین مردمی با وسواس بسیار خاص در مورد غذا را نیز اضافه کنید.

به این شکل شما بهترین شرایط را برای غذاها و طعم هایی خواهید داشت که حقیقتا به تکامل می رسند. این تمرکز بر غذا، سرآشپزهای فرانسوی را تا درجه رب النوعی بالا برده و باعث شکل گیری سیستم ستاره میشلن شده که به سرآشپزها و رستوران های برجسته امتیاز می دهند.

در سال 1900 میلادی، تولید این شرکت، لاستیک میشلن بود که برای اولین بار اسپانسر این برنامه شد و اکنون برنامه مشهور راهنمای میشلن تلاشی برای تشویق مردم به گشت و گذار در فرانسه از طریق جاده ها می باشد.

بیش از یک قرن است که رستوران های اروپایی با کیفیت بالا به این شکل ستاره دریافت می کنند که در سطح جهان شناخته شده و معتبر است. اعتبار برای کیفیت بالاتر از تلاش فرانسویان در تائید محصولات محلی است. برچسب AOC همه چیز را مورد ارزیابی قرار می دهد.

از پنیر و کره گرفته تا نمک و نوشیدنی های مختلف. در سرتاسر فرانسه اصلیت محصولات دارای اهمیت حیاتی می باشد و این برچسب تضمین کننده کیفیت و اعتبار آن محصول است. زیرا خریداران فرانسوی همیشه به دنبال بهترین ها هستند.

با وفور بازارهای محصولات محلی شاید به نوعی، انتخاب بسیار زیادی برای فرانسوی ها وجود داشته باشد و بسیاری از آنها به طور روزانه خرید می کنند تا تازه ترین مواد را بیابند و برخی نیز حتی روزی دو بار به نانوایی می روند تا باگتی را که تاز از فر بیرون آمده، خریداری کنند. اغلب نانوایی ها نیز در طول روز به پخت خود ادامه می دهند تا پاسخگوی مشتریان سخت گیرشان باشند.

آشنایی با فرهنگ فرانسوی ها و نیز انواع پنیر و سس های خوش طعم و همچنین طبخ و سرو پیش غذاها، غذاهای اصلی و دسرها برای یک راه انداز حرفه ای رستوران فرانسوی ضروری می باشد.

برگرفته از کتاب سفرنامه غذا نوشته میو امیرا.

سرآشپز حسام حسینی

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *