کیک شکلاتی سفید
یک کیک اسفنجی سبک با رویه ای از ترافل شکلات سفید، شیرینی به وجود می آورد که متعلق به این دنیا نیست.
مواد لازم و ترکیبات:
2 عدد تخم مرغ
50 گرم شکر ریزدانه
50 گرم آرد معمولی ( ساده )
50 گرم شکلات سفید، آب شده
مواد لازم برای تهیه ترافل رویه کیک:
300 میلی لیتر خامه پرچرب
350 گرم شکلات سفید، خرد شده به قطعات کوچک
250 گرم پنیر کم چرب
مواد لازم برای تزئین:
350 گرم خرده های شکلات تلخ، شیری یا سفید
پودر کاکائو برای پاشیدن روی کیک
طرز تهیه:
1- یک قالب گرد به قطر 20 سانتیمتر که کف و دیواره های آن قابل جدا شدن است را چرب کرده و کاغذ روغنی بیاندازید.
2- تخم مرغ ها و شکر را در یک کاسه به مدت 10 دقیقه با همزن بزنید تا رنگ آنها روشن شده و پف کنند و رد همزن برای چند ثانیه روی مایه باقی بماند. آرد را داخل مواد الک کرده و با قاشق فلزی مخلوط کنید. شکلات سفید آب شده را نیز بیافزایید. مواد را داخل قالب ریخته و در فری که از قبل گرم شده روی حرارت 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه سانتیگراد و یا عدد 4 فرهای گازی به مدت 25 دقیقه بپزید تا زمانیکه به آن دست می زنید حالت ارتجاعی پیدا کرده باشد. اجازه دهید کمی خنک شده، سپس روی یک سینی مشبک فلزی قرار دهید تا کاملا سرد شود. کیک خنک شده را به داخل قالب برگردانید.
3- برای تهیه رویه کیک، خامه را در یک شیر جوش کوچک ریخته، مرتب هم بزنید تا به جوش بیاید. بگذارید کمی سرد شده، سپس شکلات سفید را اضافه کنید و هم بزنید تا آب شده و ترکیب شود. مرتب هم بزنید سپس پنیر خرد شده را اضافه کنید. مواد را بر روی کیک ریخته و کیک را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.
4- برای تهیه لوله های نازک شکلاتی ( caraque )، شکلات آب شده را بر روی تخته آشپزخانه ( از جنس کائوچو یا سنگ) ریخته و با کارد به ضخامت نازک پخش کنید. بگذارد شکلات خودش را بگیرد. سپس یک کارد را با زاویه 25 درجه داخل شکلات بکشید تا به شکل لوله بزرگی در بیاید. هر لوله شکلات را در یخچال بگذارید تا سفت شود و برای تزئین کیک به کار ببرید. روی کیک پودر کاکائو بپاشید.

جدول ارزش غذایی
کالری ………………………………. 358
کربو هیدرات …………………….. 29 گرم
چربی ………………………………. 25 گرم
پروتئین ……………………………… 6 گرم
قند ………………………………… 26 گرم
چربی اشباع شده ………………… 15 گرم
منبع : آشپزی آسان و سریع ( شرکت نشر بهینه فراگیر )