نا ن خامه ای با سس شکلات
این نان ها با خمیر تهیه می شوند. نان های پر نشده را می توان در ظرف سرپوشیده به مدت یک هفته در یخچال و یا یک ماه در فریزر نگه داشت. در فر با حرارت 180-190 درجه به مدت چند دقیقه مجددا حالت ترد و خشک پیدا می کنند سپس آنها را سرد کنید و هنگام مصرف داخل آنها را پر کنید. سس شکلات را می توانید یک روز جلوتر درست کنید. این نان را در مایکروفر نگذارید.
مواد لازم برای حدود 30 عدد:
کره خرد شده 75 گرم
آب 1 پیمانه
آرد الک شده 1 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
خامه غلیظ 300 میلی لیتر
سس شکلات:
تخم مرغ 1 عدد
زرده تخم مرغ 2 عدد
شکر 1/3 پیمانه
رنده پوست پرتقال 1 قاشق چایخوری
شربت غلیظ پرتقال 2 قاشق غذاخوری
شکلات خالص 60 گرم
خامه غلیظ 1/2 پیمانه
طرز تهیه :
1- کره و آب را در قابلمه ای ریخته و بجوشانید.
وقتی کره آب شد و آب جوشید یکباره آرد الک شده را اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا جائی که به دیواره قابلمه نچسبد و به شکل یک توپ نرم و صاف در بیاید.
2- سپس یکی یکی تخم مرغ ها را اضافه کرده و هر بار با همزن برقی مواد را مخلوط کنید. مخلوط باید براق شود و کمی روغن بیاندازد.
3- سینی فر را چرب کنید، خمیر را با اندازه 1 قاشق چایخوری سرپر به فاصله چند سانتیمتر از هم در سینی بچینید. به مدت 10 دقیقه با حرارت 230-220 درجه سانتیگراد در فر بگذارید و سپس را به 190-180 درجه سانتیگراد رسانده و 15 دقیقه دیگر صبر کنید تا روی نان ها طلائی رنگ شده و کمی خشک شوند.
سپس کنار نان ها را کمی برش دهید تا بخار از داخل نان ها خارج شود و دوباره به مدت 10 دقیقه با همان درجه حرارت در فر نگه دارید.
سپس در دمای آشپزخانه آن را خنک کنید و قسمت بالای آنها را برش دهید و هر یک را به دو قسمت تقسیم کنید. خمیر نرم داخل آنها را درآورید و با خامه پر کنید و سس شکلات روی آنها ریخته و میل نمایید.
سس شکلات:
تخم مرغ، زرده تخم مرغ، شکر، پوست رنده شده پرتقال شربت را در ظرفی ریخته و روی فابلمه محتوی آب جوش در حال جوش قرار دهید و به مدت 10 دقیقه آنها را هم بزنید تا غلیظ و کف دار شوند.
در دمای آشپزخانه بگذارید تا خنک شود. شکلات را روی قابلمه آب در حال جوش بگذارید تا آب شود و آن را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و در دمای آشپزخانه خنک کنید. خامه را آنقدر بزنید تا پف کند و به مخلوط شکلات اضافه کنید و آرام هم بزنید.

منبع: مجموعه کتاب های آموزشی کدبانو ( انتشارات پیک گل واژه )