Welcome to our WoodMart website

چرا باید در دوره آموزشی آشپزی شرکت کنیم؟

چرا باید در دوره آموزشی آشپزی شرکت کنیم؟

بسیاری از ما بنابر احتیاج و از سر اجبار به حرفه ای مرتبط با رستوران مشغولیم بدون اینکه علاقه‌ای به شغل خود داشته باشیم.

قبل از هر چیزی باید این مطلب را بگویم که نه تنها در شغل آشپزی بلکه در هر شغلی اگر علاقه قلبی به آن حرفه ندارید تنها دچار روزمرگی کاری شده اید متأسفانه پیشرفتی در آن شغل نخواهید داشت در نتیجه روی صحبت من با کسانی است که عاشق شغل آشپزی باشند و نیز به دور از نظرات دیگران و اینکه در حال حاضر درآمد بیشتری در این شغل است وارد این کار شده اند.

خب، اگر قرار باشد در یک دوره آموزشی آشپزی شرکت کنیم باید مشخص کنیم به کدام دوره علاقه بیشتری داریم و برایمان مفید تر است.

با توجه به گسترش دنیای آشپزی در چند سال اخیر مخصوصاً در ایران انتخاب صحیح و از روی شناخت کمی سخت می شود از نظر ما مهم ترین ملاک برای انتخاب یک دوره آموزشی شناخت صحیح از آن رشته و همچنین میزان علاقه به آن است.

مثلاً سوالاتی به این صورت از خود بپرسیم:
– آیا من به این رشته از آشپزی علاقه دارم؟
– چرا به این شاخه از آشپزی علاقه دارم؟
– آیا این رشته از آشپزی در کشور من طرفدار دارد؟
– آیا آینده ای برای این شاخه از آشپزی وجود دارد؟
– هدف نهایی من از آموختن این رشته چیست؟
– آیا اگر این مهارت را یاد بگیرم در این شاخه از آشپزی خواهم ماند و …

آموزش صحیح و اصولی بسیار مهم است و می تواند دید شما را باز کند و باعث پیشرفت شما گردد و نیز یادگیری اشتباه یک رشته میتواند به کلی علاقه شما را به آن کم کند و حتی شما را از مسیر صحیح منحرف کند.

از طرفی هر جا که نگاه کنید آموزشگاه جدید و یا حتی آموزش های اینترنتی بسیار به چشم می‌خورد و همگی هم ادعای بهترین بودن و حرفه‌ای بودن در ایران را دارند.

پس انتخاب استاد و نیز مجموعه آموزشی مناسب یکی از مهمترین قدم های شماست.

بنده با سالها تجربه کاری و نیز آموزشی که در زمینه آشپزی داشتم به شما پیشنهاد می کنم این موارد را در انتخاب آموزشگاه مناسب در نظر داشته باشید:
1- از سابقه آموزشی آن مجموعه مطلع شوید
داشتن یک وب سایت مناسب و قدرتمند می تواند یکی از ویژگی هایی باشد که آموزشگاه های معتبر بسیار پر قدرت پیگیر آن هستند
2- مدرک گرا نباشید
به دنبال این موضوع باشید که مطالب جدید و مفید یاد بگیرید که باعث پیشرفت کاری شما شود. قطعاً آموزشگاه های بسیاری وجود دارند که با به کار بردن الفاظ اعطای مدرک بین‌المللی که با مبالغ کمی هم می توان تهیه کرد سعی در اغفال شما برای ثبت نام دارند.
3- حتماً نظر کارآموزان قبلی دوره را جویا شوید
4- در مورد شیوه آموزشی آن مجموعه تحقیق کنید

آموزش صحیح و صادقانه می تواند آینده کاری شما را تضمین کند
بسیاری از دوستان پس از سالها کار کردن بدون هیچگونه پیشرفتی هنوز هم از متد سنتی طبخ و آماده سازی استفاده می کنند.

باید بگویم در حال حاضر که تمامی رستوران ها و سرآشپزان در حال به روز رسانی خود در سطح جهانی هستند دوره ای نیست که بتوان با همان سبک¬های قدیمی و سنتی نظر مخاطب را جلب نمود.

امید است با دید وسیعی علاقه خود را انتخاب نموده و در همان راستا آموزشگاه مناسب را در جهت پیشرفت کاری و به روزرسانی خود انتخاب فرمایید.

سرآشپز حسام حسینی