رستوران

برای راه اندازی یک رستوران موفق و بدون شکست چه باید کرد؟

برای راه اندازی یک رستوران موفق و بدون شکست چه باید کرد؟
بد نیست بدانید موفقیت طراحی یک رستوران، تا حد بسیاری به چگونگی مشاهده و احساس مشتری بستگی دارد.
1- رستوران باید از نظر موقعیت مکانی مانند جای پارک، چشم انداز و ورودی در جای مناسبی باشد.
2- سردر ورودی باید به گونه ای باشد که کاملا مشخص و مجزا به نظر آید و جلب توجه کند.
3- سبک طراحی تابلو مرتبط با نوع رستوران باشد.
4- ظاهر رستوران و سبک معماری نیز به گونه ای باشد که جلب توجه کند و مشتری را جذب نماید.
5- پس از سردر و ظاهر ساختمان و سپس دکور، طراحی میز و صندلی، نورپردازی، رنگ و غیره که نشان دهنده لوکس بودن رستوران یا ارزان قیمت بودن خواهد بود برای تصمیم به رفتن یا نرفتن به رستوران کمک می کند.
6- کارمندان سالن و دربان و کلیه افراد داخل سالن در یک رستوران خوب باید دوره های آموزشی مرتبط با اینکار را دیده و مسلط به زبان انگلیسی باشند و از لحاظ ظاهری بسیار آراسته باشند.
7- آشپزخانه درواقع قلب رستوران شماست، بطور مثال اگر تیم آشپزخانه شما از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشند و احساس مسئولیت و دلسوزی کنند ضمن اینکه به شما سود بیشتری می رسانند در بیشتر کردن مشتری رستوران شما نیز تاثیر زیادی دارند.
8- برای داشتن یک آشپزخانه خوب به جز یک تیم آشپزی حرفه ای، چیدمان اصولی و استاندارد، تجهیزات به روز و تاسیسات درست مهندسی نیز کمک می کند تا در مسیر کار مشکلی ایجاد نشود.
9- منوی غذایی باید به گونه ای باشد که کلیه غذاها از نظر رسپی و فرمول و کیفیت و کمیت استاندارد بوده و با سبک رستوران و کار شما سازگاری داشته باشد.
10- غذاها باید به نحوی باشد که در آن بهداشت و سلیقه و مهارت به خرج داده شود و با توجه به رقابت بسیار زیاد امروزه دیزاین و نوع غذا طی یک دوره معین و با توجه به سلیقه مشتری به روز شود.
11- مدیر و سرآشپز دو ستون رستوران شما هستند، این افراد باید کاملا دوره دیده، باتجربه و باهوش باشند. تجربه نشان داده که حضور یک شخص به حدی تاثیر گذار و کلیدی بوده که با رفتن آن شخص از آنجا آن رستوران دچار مشکل و افت کیفیت غذا و سرویس شده است.
12- در واقع تمامی موارد فوق به راه انداز اولیه بستگی دارد، زیرا تنها با دید باز و نگرش به آینده این شخص می توانید سرمایه خود را بیمه کرده و برداشت سود خود را قطعی نمایید.
تجربه نشان داده که راه اندازی بی برنامه و بدون مشاوره یک رستوران ضررهای مالی سنگینی داشته و با شکست مواجه می شود،
تنها یک راه انداز با تجربه و شخصی که خود با تمامی مشکلاتی که در حین کار دست و پنجه نرم کرده است می تواند به شما مشاوره داده و شما را از تمامی خطرات و مشکلاتی که در آینده سرمایه و موقعیت شغلی شما را تهدید خواهد کرد آگاه سازد، همچنین به شخصی نیاز دارید ( با توجه به سبک کاری آشپزها و کارگران که هر لحظه ممکن است کار خود را به هر دلیلی ترک کنند )، که در هر شرایطی از نظر تامین نیروی کار و نیز آموزش پرسنل اعم از مدیر، سرآشپز، سالن کار و غیره توانا بوده و همیشه پشتیبان شما باشد.
بدون پشتیبانی یک شخص با تجربه و آشنا به تمامی اصول رستوران داری حتی با داشتن سرمایه مالی تمام نشدنی همیشه خطر افت کیفت غذا و تعداد مشتری در کمین شماست.
برنامه ریزی اصولی و مشاوره با یک راه انداز با تجربه راه را برای پیشرفت مجموعه شما هموار می سازد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *