فست فود

اهمیت منو برد در فست فود

اهمیت منو برد در فست فود
طراحی منو برد و توجه به عوامل مهمی که در این زمینه نقش دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا منو برد شما نه تنها عامل مهمی است برای برقراری ارتباط میان شما و مشتریانتان، بلکه المان مهمی است که به برند شما یک هویت بصری میبخشد.
با توجه به عواملی از جمله ساختار منو برد، رنگ ها و عناصر مهم در طراحی آن شما میتوانید منو برد خود را به گونه ای طراحی کنید که در عین زیبایی بسیار خوانا و قابل فهم باشد.
درست است که امروزه نرم افزارهایی مثل ENPLUG در طراحی منو بردهای دیجیتال قالب های ساده ای برای ویرایش را ارائه میدهند که نیاز چندانی به کارهای طراحی پیچیده ندارند اما با این وجود هنوز هم این نکته بسیار حائز اهمیت است که بدانید در طراحی منو برد چه عناصری را بکار ببرید تا هر دو عامل مهم زیبایی و خوانا بودن را در منو برد خود داشته باشید.
در اینجا 6 تا از نکات مهمی را که توجه به آنها در طراحی منو برد ضروری است با شما در میان میگذاریم.
1- استفاده از دسته بندی، ردیف ها و ستون ها در طراحی منو برد:
لازم است که محتویات منو در یک ساختار منظم برای مشتریان ارائه ود تا آنها لتوانند براحتی آنرا درک کنند و تصمیم بگیرند که چه آیتمی را سفارش دهند.
انواع آیتم های منوبرد را به چند گروه دسته بندی کنید.
برای مثال سالاد های شما باید در یک محدوده قرار گیرند، بنابراین مشتریان میتوانند براحتی تمام آیتم های سالاد شما را مشاهده کنند و تصمیم بگیرند که کدام را برگزینند.
همچنین دسته بندی آیتم ها در قالب ردیف ها و ستون ها موجب میگردد که مشتری از فاصله دورتر بهتر بتواند آیتم ها منوبرد شما را ببیند.
برای مثال در طراحی بسیاری از منو بردها مشاهده میگردد که تمام نامها در یک ستون و تمامی قیمت ها در ستونی دیگر دسته بندی میگردند و ردیف ها جذاکننده عناوین اصلی منوبرد هستند.
2- وجود یک مرتبه بندی برای سایز متن ها:
عناوین اصلی باید بزرگترین سایز در بین متنهای شما را به خود اختصاص دهند سپس سایزی کوچکتر برای آیتم های هر عنوان و بعد سایز سوم که هر دو سایز قبلی کوچکتر است برای توضیحات، رسپی و قیمت ها.
در طراحی منوبرد کوچکترین سلیز که برای متنها میتوان استفاده کرد PT 30-20 می باشد.
همچنین یک قانون کلی وجود دارد که میگوید به ازای هر 3 متر فاصله میان مشتری و منوبرد باید سایز متنهای منوبرد حدود 2.5 سانتیمتر افزایش یابد.
3- ایجاد تعادل مناسب میان محتویات در حرکت چشم بیننده تاثیرگذار است:
از اینکه وزن بصری زیادی را در یک سمت منوبرد قرار دهید اجتناب کنید زیرا وزن بصری زیاد در یک سمت ار منوبرد میتواند شانس مشاهده شدن قسمت های دیگر توسط مشتری را کاهش دهد و موجب این امر شود که مشتری به منو برد بطور کامل توجه نکند.
برقراری تعادل در قرار گرفتن اجزای منو برد این امکان را فراهم می آورد که چشم مشتری در طول منو برد حرکت کند و بتواند با مشاهده تمامی آیتم ها بهترین تصمیم را برای سفارش به خود بگیرد.
4- استفاده صحیح از المان عکس در طراحی منو برد:
هیچ قانونی وجود ندارد که به شما بگوید از چه تعداد عکس در طراحی منو برد استفاده کنید.
با این وجود باید بدانید که استفاده بیش از حد از این عنصر میتواند به طراحی شما صدمه بزند، شما باید در راستای ایجاد تعادل بصری برای چشم مشتری گام بردارید و اطمینان یابید که استفاده از عکسها به گونه ای نیست که راه رسیدن اطلاعات لازم به چشم مشتری را سد کند.
گاها دیده میشود که در یک منو برد عکسی بکار نرفته است اما طراحی آن فوق العاده است.
نکته دوم اینکه توجه به آن در این خصوص بسیار ضروری است اهمیت عکاسی غذا در طراحی منو برد میباشد.
عکس های غذا عوامل بسیار مهمی هستند که مشتری را وسوسه میکنند تا شما را انتخاب کند.
توجه داشته باشید که برای نمایش آیتم های منوی خود به مشتری حتما باید از تصاویر حرفه ای و با کیفیتی که واقعی هستند و مخصوص به شما میباشند استفاده کنید.
یک مشکل بسیار رایجی که در بسیاری از رستوران ها و کافه ها به چشم میخورد این است که مشتری وقتی سفارش خود را دریافت میکند و میبیند از لحاظ ظاهری با تصویر موجود در منو برد مغایرت دارد و این موجب نارضایتی وی میگردد، پس بسیار مهم است که عکسهای نشان دهنده همان چیزی باشد که به دست مشتری میدهید و در عین حال با کیفیت و بطور حرفه ای گرفته شده باشد تا مشتری با دیدن آنها شما را انتخاب کند.
5- برند خود را به درستی به تصویر بکشید:
منو برد شما یک المان بصری است که برند و هویت شما را توسط عناصری مثل متن ها، رنگ هایی که بکار برده اید و تم کلی طراحی، برای بیننده نقل میکند، پس باید بصورت هوشمندانه برند خود را در آن به نمایش بگذارید تا بتوان گفت که به حق این منو برد منحصر به شما و نام تجاری شماست.
6- منوی شما به اتاق تنفس نیاز دارد:
بسیار مهم است که در اطراف متون و عکس فضای خالی وجود داشته باشد.
بنابراین منوی شما بیش از حد شلوغ و درهم ریخته نخواهد شد.
داشتن فضای منفی در اطراف عناصر تشکیل دهنده منو برد موجب میگردد که محتویات شما برای مشتری قابل مشاهده تر باشد.

برگرفته از کانال مدیر مدرن

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *